Ha van már egy vagy több terméked amivel szeretnél webáruházat indítani, akkor szerencsésebb helyzetben vagy. Ha most próbálod kitalálni, akkor már nehezebb a helyzet. Fontos, hogy alapos kutatást végezz és legyél tisztában az aktuális trendekkel. Ehhez szeretnék egy kis segítséget nyújtani Neked.
A felmérések adatai szerint az utóbbi évben, az alábbi területek teljesítettek a legjobban az online térben: Szolgáltatás, webpláza, irodatechnika, könyv, autó, motor, mobiltelefon és tartozékai. A forgalom növekedéséből pedig egyértelműen következtethetünk arra, hogy ezek a termékkategóriák egyre népszerűbbek a neten vásárlók körében.
A Google tudja talán az egyik legpontosabb választ adni a kérdésünkre. Hiszen mi másból tudnánk pontosabb adatot kapni arra, hogy mi érdekli a vásárlókat, mint hogy megnézzük, mit kerestek eddig a legtöbben, mi érdekelte az embereket legjobban?
A Google Trends szerint az elmúlt egy évben az alábbi webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon:
- ruha webáruház
- játék webáruház
- táska webáruház
- bútor webáruház
- horgász webáruház
- óra webáruház
Ha webáruház indításában gondolkodsz, azt is érdemes figyelembe venni, hogy milyen termékek felkapottak a közösségi médiában, mit népszerűsítenek a „celebek”, illetve ezeket a termékeket pontosan melyik csatornán keresztül promotálják. (Facebook, Instagram, YouTube stb.) A csatornának azért van jelentősége, mert a webáruház elindítása után, neked is ezeken a felületeken érdemes elkezdeni a termékeid hirdetését.
Továbbá, érdemes figyelni közben a külföldi trendeket is, ugyanis ezek a termékek lassan kezdenek begyűrűzni a hazai piacra. Mint a fittnesz ruházat, minimalista ékszerek, túraeszközök, kismama ruhák, hordozható LED projektorok, éjszakai maszkok, sminkeszközök.
Ha ezekkel tisztában vagy, akkor nagyobb az esélyed arra, hogy sikeres vállalkozást indíts. Fontos, hogy végezz piackutatást és készíts üzleti tervet, mielőtt befektetnéd a pénzedet és energiádat bármilyen projektbe.