A vártnál sokkal nagyobb emelkedés látszik a hazai webáruházak pénzügyi forgalmában az utóbbi években. A friss adatokból az is látható, hogy az e-kereskedelem egyre nagyobb szeletet harap ki a teljes kereskedelmi forgalomból, három éven belül másfélszeresére nőtt, tavaly már elérte a 6,2 százalékot ez az arány. A webáruházak forgalma azért nő évről-évre, mert a kényelem miatt is egyre többen választják az internetes vételt a hagyományossal szemen, s nő a bizalom a világhálós fizetéssel kapcsolatban is. Az elmúlt 5-7 évben rengeteget fejlődött az online kereskedelem idehaza termékkínálat, technológia, biztonság, szolgáltatások, edukáció tekintetében. Egyre többen indították el az online értékesítést a legnagyobb klasszikus kiskereskedelmi láncok közül is.
Főként a számítástechnika, szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategóriába tartozó termékek vezetik az eladásokat már évek óta az online vásárlások során. Az ötödik helyen viszont idén egy kis változás látható, ugyanis a lakberendezés futott be a háztartási gépek és fehéráru megszokott helyére. Ráadásul az élelmiszerek online rendelése mellett a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny.
Emellett viszont a külföldi online vásárlások is nagy iramban nőnek, megközelítik a teljes tavalyelőtti hazai forgalom mértékét.
A hazai online kiskereskedelem fejlődésének jelenlegi legfontosabb motorja tehát, a vásárlási gyakoriság további növelése. A kereskedők szemszögéből ez azt jelenti, hogy a fenntartható növekedéshez érdemes a nagyobb értékű – és sokszor hosszabb életciklussal rendelkező – termékek mellett, a gyorsa(bba)n forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni. Ezekkel ugyanis drasztikusan növelhető a rendelési állomány,és a visszatérési gyakoriság a magas kosárérték megtartása mellett.